Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pedagog Josef Soukup
Bandasová, Monika ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce) ; Hnilica, Jiří (oponent)
Diplomová práce se týká pedagoga Josefa Věnceslava Soukupa. Jedná se o téměř cimrmanovskou osobnost vlasteneckého pedagoga z 19. století, jehož důležitost a významnost, jakožto i jeho jedinečnost, dokládám především výňatky a citáty z jeho vlastního životopisu a dalších jeho spisů, ale také z jeho vlastní tvorby, která mi posloužila jako nedocenitelný zdroj informací. Časově jsem práci vymezila obdobím Soukupova života, tj. 1819-1882. Pouze v kapitole o dívčím vzdělávání v Čechách jsem toto rozmezí překročila, abych mohla ukázat nejdůležitější mezníky tohoto vývoje, který ovšem pokračoval i po Soukupově smrti. Kapitolu o dívčím vzdělávání jsem do práce okrajově zařadila z toho důvodu, že J. V. Soukup se podílel na založení vyšší dívčí školy v Písku, kde byl posléze ředitelem. Znal se také s osobností, která výrazně ovlivnila koncepci vyššího dívčího vzdělávání v českých zemích, a to se samotným Amerlingem, na jehož přednášky pravidelně docházel. S tématikou dívčího vzdělávání souvisí i kapitola, jež je věnována Soukupovu příteli V. V. Janotovi, který se spolupodílel na založení vyšší dívčí školy v Písku. Stejně jako Soukup, i Janota navštěvoval přednášky doktora Amerlinga a působil i na Budči dívčí. Práce je uvedena kapitolou "Josef Soukup jako heslo", která podává přehled encyklopedií a naučných slovníků...
Pedagog Josef Soukup
Bandasová, Monika ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce) ; Hnilica, Jiří (oponent)
Diplomová práce se týká pedagoga Josefa Věnceslava Soukupa. Jedná se o téměř cimrmanovskou osobnost vlasteneckého pedagoga z 19. století, jehož důležitost a významnost, jakožto i jeho jedinečnost, dokládám především výňatky a citáty z jeho vlastního životopisu a dalších jeho spisů, ale také z jeho vlastní tvorby, která mi posloužila jako nedocenitelný zdroj informací. Časově jsem práci vymezila obdobím Soukupova života, tj. 1819-1882. Pouze v kapitole o dívčím vzdělávání v Čechách jsem toto rozmezí překročila, abych mohla ukázat nejdůležitější mezníky tohoto vývoje, který ovšem pokračoval i po Soukupově smrti. Kapitolu o dívčím vzdělávání jsem do práce okrajově zařadila z toho důvodu, že J. V. Soukup se podílel na založení vyšší dívčí školy v Písku, kde byl posléze ředitelem. Znal se také s osobností, která výrazně ovlivnila koncepci vyššího dívčího vzdělávání v českých zemích, a to se samotným Amerlingem, na jehož přednášky pravidelně docházel. S tématikou dívčího vzdělávání souvisí i kapitola, jež je věnována Soukupovu příteli V. V. Janotovi, který se spolupodílel na založení vyšší dívčí školy v Písku. Stejně jako Soukup, i Janota navštěvoval přednášky doktora Amerlinga a působil i na Budči dívčí. Práce je uvedena kapitolou "Josef Soukup jako heslo", která podává přehled encyklopedií a naučných slovníků...
Instrumentální komorní tvorba Hanse Krásy:
Petříková, Šárka ; PANOCHA, Jiří (vedoucí práce) ; HŮLA, Pavel (oponent)
Tato práce obsahuje životopis skladatele Hanse Krásy s přihlédnutím k jeho komorní tvorbě. Hlavním obsahem práce jsou rozbory Krásových kompozic pro smyčcové kvarteto a smyčcové trio s vytčením interpretačních úskalí.
Vokální tvorba Bohuslava Martinů se zaměřením na písňovou tvorbu
Prokopová, Lucie ; KAUPOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; DOLEŽAL, Vladimír (oponent)
Tato práce si klade za cíl stručně a výstižně charakterizovat a zmapovat dostupnou písňovou tvorbu Bohuslava Martinů. Práce je rozvržena do čtyř hlavních kapitol, z nichž první tři jsou zaměřené pouze na tvorbu písňovou a poslední kapitola se velmi okrajově zaobírá ostatní tvorbou vokální do níž se řadí tvorba sborová, kantáty, oratoria a melodramy.
Brněnský rozhlasový orchestr lidových nástrojů
Janoušková, Markéta ; ŠTRAUS, Ivan (vedoucí práce) ; ČEPICKÝ, Leoš (oponent)
Pohled na historii, odkaz a nejvýznamnější osobnosti legendárního Brněnského orchestru lidových nástrojů. Druhá část práce obsahuje analýzy úprav dvou lidových písní od Jiřího Janouška, které byly určeny pro BROLN.
Skladby pro zpěv s doprovodem komorních formací s klarinetem
Tauchmanová, Hana ; HLAVÁČ, Jiří (vedoucí práce) ; MAREŠ, Vlastimil (oponent)
V práci je sledováno využití obecných metodických principů výuky hry na klarinet a zpěvu při studiu konkrétních skladeb, a to písňového cyklu Louise Spohra Sechs deustsche Lieder für eine Singstimme, Klarinette und Klavier op. 103 a písně Franze Schuberta Der Hirt auf dem Felsen D (965). Práce je členěna do pěti kapitol. V první kapitole je krátce zmíněno historickému pozadí vzniku skladeb se zvláštním zřetelem na změny v hudebním životě v 19. století a životní osudy obou skladatelů. Druhá kapitola, Osobnost interpreta, zmiňuje důležité aspekty, na které by žádný interpret neměl zapomínat při studiu komorního díla, jako jsou mentální příprava, problematika paměti, ale i správný výběr repertoáru z hlediska charakteristiky sopránového hlasu, pro který jsou obě díla napsána, postoj na jevišti, dechová opora, intonace, zvuková vyrovnanost a souhra, a jejich uplatnění při interpretaci písně F. Schuberta i písňového cyklu L. Spohra. Další dvě kapitoly jsou věnovány oběma skladbám, třetí kapitola dílu L. Spohra Sechs deustsche Lieder für eine Singstimme, Klarinette und Klavier op. 103 a čtvrtá dílu F. Schuberta Der Hirt auf dem Felsen D(975). Popisují okolnosti vzniku děl, je uveden volný překlad textu písní a interpretační zkušenosti s jednotlivými písněmi. V poslední páté kapitole, nazvané Historická věrnost interpretace je krátkým zamyšlením nad tím, do jaké míry je schopen interpret současnými technickými prostředky zprostředkovat dnešnímu posluchači záměr autora a jak je posluchač schopen tento pocit vnímat. Autorka v práci vyjádřila svůj osobní názor, zkušenosti, problémy a subjektivní pocity, se kterými se setkala při studiu klarinetových a pěveckých partů těchto skladeb.
Dílo Erwina Schulhoffa ovlivněné jazzem
Kabrna, Ondřej ; RŮŽIČKA, Karel (vedoucí práce) ; HONZÁK, Jaromír (oponent)
Diplomová práce mapuje tvorbu Erwina Schulhoffa, zejména tu, která je ovlivněna jazzem a dobovou populární hudbou. Je proto provedena charakteristika všech jeho děl od roku 1914 až do autorovy smrti. Autor práce prošel veškeré dostupné notové materiály včetně dochovaných autografů, podává tak informace o prozatím málo probádaných oblastech Schulhoffova díla, s množstvím notových ukázek. Zároveň srovnává tvorbu tohoto skladatele s ostatní českou a světovou tvorbou skladatelů ovlivněných jazzem a dobovou populární hudbou. V poslední části práce se zabývá možnostmi transformací Schulhoffova díla a nabízí vlastní řešení.
D.Šostakovič - Skladby pro klavírní trio
Štěpánek, Matěj ; PETRÁŠ, Miroslav (vedoucí práce) ; BERNÁŠEK, Václav (oponent)
Cílem práce je prozkoumat Šostakovičův repertoár pro klavírní trio. Autor vychází z vybraných dobových pramenů i z moderních publikací. Výrazně se zaměřuje na Klavírní trio č. 2 - e moll jako na jedno z nejdůležitějších děl světového repertoáru. Snaží se o hlubší porozumění historickým okolnostem vzniku díla a také jeho obsahovému sdělení. Rozebírá problematiku narativní interpretace Šostakovičova hudebního jazyka a zmiňuje vybrané dobové souvislosti - skladatelovo dětství, studia a první úspěchy i nesnáze jeho rané kariéry, období Druhé světové války. Akcentován je především vztah k I. I. Sollertinskému, jehož památce je druhé trio věnováno. Nechybí ani zamyšlení nad autenticitou a přínosem Volkovova Svědectví. Klavírnímu triu č. 1 a Sedmi romancím na Verše Alexandra Bloka je samostatně věnována kapitola číslo dvě. Ve zbytku práce se autor zabývá Klavírním triem č. 2 a zejména jeho čtvrtou větou, ve které spatřuje interpretační těžiště díla.
Figarova svatba se zaměřením na roli hraběnky
Viskotová, Edita ; PŘÍVRATSKÁ, Jiřina (vedoucí práce) ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá tématem Mozartovy opery Figarova svatba se zaměřením na roli hraběnky a jejím zasazením do kontextu vrcholné tvorby W. A. Mozarta. Základním cílem je rozbor Mozartova díla v širších souvislostech skladatelova životního příběhu, děje samotné opery a interpretačního pojetí role hraběnky třemi vybranými protagonistkami. Druhotný cíl diplomové práce pak vyzdvihuje význam Mozartovy operní tvorby v hudební historii. Úvodní část mapuje život W. A. Mozarta, následuje přehled tvorby a rozbor jeho operních děl. Stěžejní částí je pak rozbor opery Figarova svatba a role hraběnky v různých pojetích. Závěr práce potvrzuje hypotézu o Mozartově zásadním významu pro klasicistní operní tvorbu.
OSOBNOST A HUDBA AHMADA JAMALA, ANALÝZA JEHO PŘÍSTUPU K JAZZOVÉMU KLAVÍRNÍMU TRIU
Šupák, Michal ; RŮŽIČKA, Karel (vedoucí práce) ; Růžička, Jiří (oponent)
Tato práce je zaměřena na osobnost Ahmada Jamala, jazzového klavíristy, který v padesátých letech dvacátého století svým osobitým minimalistickým stylem a nekonvenčním přístupem k aranžmá položil základy moderního jazzu zejména v oblasti klavírního tria. Z nich pak ve své tvorbě vycházeli mj. Miles Davis, Cannonball Adderley nebo Keith Jarrett. Za pomocí transkripcí a rozboru tří skladeb z legendárního alba Live at The Pershing: But Not For Me z roku 1958 se autor práce snaží čtenáři přiblížit Jamalův styl hry, jeho kompoziční a aranžérské prostředky v rámci klavírního tria a definovat prvky, které učinily jeho dílo zásadní pro pozdější vývoj v této oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.